XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Bostak,
Oraintsu, tunelari buruz sortu den interesa,
Bera eta
Espezifikazioak Apirilaren hasieran argitaratu dira.
Lanaren promotoreek Urriaren 31arte daukate Projektuak aurkezteko. Garraio-ministrari Britainiarraren hitzetan urte bukaerako erabakia hartuko da.
Lasterketa martxan dagoela berriro, agiriko bost laisterkari daude.
Europear karga-arauaren arabera (trenaren altura eta zabalera) eraikia izango da, Karga-arau britaniarra baino handiagoa dena.
Halere, trenbide-arau britaniarraren araberako trenek bakarrik ibili ahal izango dute tunelean zehar.
Tunelak eraikitzeko itsas ohantzean luebaki edo zanga bat ondeatuko da, kaskailuzko oinarria ipiniko da eta ondoren prefabrikatutako zimentuzko hodiak ipiniko dira.
Hodiak arrokaz estaliko dira zoritxarrezko apurketarik sor ez dadin.
Projektuak bi ugarte
Bi ugarteak eta beraien ugartzak konektatzen dituzten zubiak biaduktuak izan daitezke edo kablez eutsita egon.
Trafiko errodatuak ugarteen arteko bidea tunelera jaitsita egingo du.
12 karriletako autobidea darama lau mailatan.
Diseinuak, material berriren erabilpen zabala egiten du.
Autobidearen zoruan esterkrato eta altzairuzko sandwich-ez eginda izango da.
Esterkratoa poliesterrez indartutako zimentua da.
Autobidea barneratzean duen hodia,
Bide beretik doa
Trenbide-zubi baterako plan seriorik ez dago ezta trafikoari irekitako tunel zulatu batentzako ere honek aireztapen-arazo latzak sortuko lituzke eta.